Näin rakennat monialaisen yrittäjyyden omista vahvuuksistasi käsin

Tämä kirjoitus pohjautuu omiin kokemuksiini siitä, miten olen rakentanut yrittäjyyttäni eri alojen rajapinnoilla; ohjauksen, terapian, koulutuksen, valmennuksen ja sisällöntuotannon parissa. Olen kulkenut polkua, jossa jokainen uusi suunta on syntynyt omasta kiinnostuksesta, osaamisesta ja halusta vaikuttaa. Vahvuuksien tunnistaminen ja niiden varaan rakentaminen on ollut avain siihen, että yrittäjyys on tuntunut omalta ja merkitykselliseltä. Monialainen yrittäjyys on ollut minulle matka, jossa eri osa-alueet ovat nivoutuneet yhteen omien vahvuuksieni kautta.

Yhdistelytaidot avaavat uusia mahdollisuuksia
Olen huomannut, että kyky yhdistää eri alojen osaamista tuo esiin uusia näkökulmia ja ratkaisuja. Kun ohjaus kohtaa sisällöntuotannon tai valmennus yhdistyy teknologiaan, syntyy jotain ainutlaatuista. Olen luonut monenlaisia tapahtumia, koulutuksia ja oppimisen sekä kasvun polkuja, joista voin olla ylpeä. Tekoälyvalmentajaksi kasvaminen on tapahtunut muutosvalmentajan ja sisilialaisen pastan rinnalla.

Osaamisen sanoittaminen tuo näkyvyyttä ja vaikuttavuutta
Yrittäjänä olen oppinut sanoittamaan omaa ja muiden osaamista niin, että se tulee ymmärrettäväksi ja arvokkaaksi. Tämä on ollut keskeistä asiakastyössä ja verkostoissa. Uskon että juuri tämä on tulevaisuudessa yhä tärkeämpää kaikille yrittäjille; Oppia luomaan aktiivisesti vaikuttavia palveluita asiakaskokemuksista käsin.

Kohtaamisen taito luo luottamusta
Yksi vahvuuksistani on kyky kohdata ihminen aidosti. Tämä on ollut kantava voima ohjaustyössäni ja luonut syviä, luottamuksellisia suhteita myös yrittäjänä. Tämän myötä koen saaneeni monia sellaisia kohtaamisia jotka ovat vaikuttaneet itseenikin syvästi. Olen tavannut ihmisiä ympäri maailmaa , heitä jotka ovat otsikoissa ja vaikuttavat isosti, sekä heitä joilla on isoja haasteita elämässään. Kaikki kohtaamiset ovat olleet minulle merkityksellisiä.

Rohkeus kokeilla vie eteenpäin
Olen uskaltanut lähteä uusille alueille, vaikka kaikki ei ole ollut valmiiksi selvää. Tämä rohkeus on mahdollistanut monialaisuuden ja jatkuvan oppimisen. Kaksi uusinta aluevaltaustani sijoittuvat kumpikin erilaisiin konteksteihin ja nautin molemmista.

Merkityksellisyyden etsiminen ohjaa valintoja
Yrittäjyys on minulle tapa vaikuttaa ja luoda merkitystä. Kun työ pohjautuu arvoihin ja vahvuuksiin, se tuntuu oikealta ja kestää muutoksia. Kaiken keskellä minulle tärkeintä on auttaa niitä ihmisiä joiden kanssa saan tehdä töitä.

Jos tunnistat itsessäsi halun rakentaa yrittäjyyttä omista vahvuuksistasi käsin, mutta kaipaat tukea suunnan löytämisessä, olet lämpimästi tervetullut ottamaan yhteyttä minuun. Autan sinua sanoittamaan osaamistasi, vahvistamaan yrittäjäidentiteettiäsi ja löytämään ne yhdistelmät, jotka tekevät juuri sinun yrittäjyydestäsi merkityksellistä ja vaikuttavaa. Yrittäjyys voi olla kasvun matka, jossa jokainen askel rakentuu omien arvojen ja vahvuuksien varaan, ja siinä matkassa ei tarvitse kulkea yksin.

Jos luit tämän artikkelin niin sinua voisi kiinnostaa myös nämä artikkelit ;

Yksinkertaista – ja menesty: Yrittäjän tie kirkkaampaan kasvuun

Seikkailemalla voi löytää itsensä

YYrittäjän mieli koetuksella. 5 tapaa vahvistaa henkistä kestävyyttä ja välttää uupumus

Samankaltaiset artikkelit

  • Tietoturva-aukko ja haavoittuvuus WordPress-sivustolla

    Eräänä iltana sain yhteistyökumppanilta viestin. Hän kysyi siinä, että olenko lisännyt jonkun uuden käyttäjän Kurssiverkkoomme ylläpitäjäksi ja hän oli myös liittänyt tämän käyttäjätunnuksen ja erikoiselta näyttävän sähköpostiosoitteen viestiinsä. Ymmärsin heti, että tähän on reagoitava nopeasti, mutta Marko oli nopeampi. Sivustolle oli murtauduttu! Ennen uskottiin, että ennakointi estää moiset tapahtumat, mutta nyt puhutaan, että varautuminen tietoturvamurtoihin…

  • Onko sinulla rohkeutta haastaa häpeä?

    Yksinyrittäjänä häpeä voi muodostua erittäin haitalliseksi esteeksi omalle kasvulle ja sitä kautta liiketoiminnan kehittymiselle. Elämme haastavia aikoja ja tietenkin se mitä toimintaympäristössä tapahtuu vaikuttaa myös itseen, mutta tässä artikkelissa keskityn häpeään ja sen tunnistamiseen. Ilman työyhteisön tukea ja tiimiä, häpeä voi syödä luottamusta omiin kykyihin ja kasvattaa tunnetta siitä, että jää yksin ongelmiensa kanssa. Tämä…

  • Aktiivinen myyntityö: 10 vinkkiä menestykseen

    Aktiivinen myyntityö ei rajoitu pelkästään tuotteiden tai palveluiden myyntiin vaan sisältää myös asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisen ja pitkäaikaisten suhteiden rakentamisen. Tässä blogiartikkelissa jaamme 10 vinkkiä, jotka auttavat sinua menestymään aktiivisessa myyntityössä. Tätä artikkelia on valmisteltu mm kyselemällä toisilta yrittäjiltä näin; ”Missä sinä teet ostoksia, kun ostat henkilökohtaisia tai henkilöstön kohdistuvia palveluostoksia. Ostatko verkosta vai haluatko tavata,…

  • Modernin myynnin Kotipesä: Toimivat kotisivut ja niiden sisällöt

    Nykyään yrityksen kotisivut eivät ole pelkästään digitaalinen käyntikortti, vaan ne toimivat myös modernin myynnin tärkeänä kotipesänä. Yrityksen menestyksen kannalta on olennaista varmistaa, että kotisivut ja niiden sisällöt ovat houkuttelevia, informatiivisia ja toimivia. Tässä blogipostauksessa tarkastelemme, miten modernin myynnin kotipesä luodaan toimivien kotisivujen ja niiden sisältöjen avulla. 1. Ensivaikutelma ratkaisee Kotisivut ovat usein ensimmäinen kosketuspinta potentiaalisten…

  • Turvallisuutta ja tietosuojaa ei voi oppia ulkoa

    Turvallisuuden tunne saa Googlessa melkein puoli miljoonaa osumaa näillä sanoilla haettuna. Etusivulla on jo myös erilaisia polkuja sen suhteen mihin voit laajentaa hakuasi; Siellä on yksilön sisäinen turvallisuuden tunne ja aika paljon käytetty psykologinen turvallisuus, sekä erilaisten asiantuntijoiden portaaleja ja Sitran postauksia. Käsittelen tässä artikkelissani turvallisuutta monimerkityksellisesti eri tasoilla, käytännönläheisesti sekä hiukan pohtien.  Tämä aihe…

  • Jatkuva palveluiden kehittäminen

    Kun toimimme digitaalisessa toimintaympäristössä, näemme nopeasti ison skaalan erilaisia palveluita ja palvelun tuottajia kerralla. Tämä haastaa jatkuvasti digiyrittäjän ja yrityksen kehittämään omia palveluitaan paremmiksi, eri tavoin. Tässä artikkelissa pohdin asiaa jatkuvan parantamisen kokemuksistani käsin. Taustalla voit kenties huomataon kaikuja mm. Lean ja yritysjohtamisen opinnoista muutaman vuoden takaa. Palveluiden kehittämisen ytimessä tulisi muistaa pitää aina asiakas…

Vastaa