Onnistunut kartoitus antoi eväitä eteenpäin

Onnistunut kartoitus antoi eväitä eteenpäin

Tämä blogiartikkeli on vieraskynäkirjoitus. Kirjoittaja on Inna Thil: Heidin Härkösen ja Marko Myllymäen digiyrittäjän kartoitus tuli juuri oikealla hetkellä. Edellisenä päivänä oli päättynyt markkinointikampanja, johon olin käyttänyt paljon aikaa ja energiaa, ja josta ei tullut yhtään asiakasta. Vaikka olen oppinut kohtaamaan tällaiset haasteet itsemyötätunnon avulla niin, että en lannistu enkä panikoi, mieli oli silti valtavassa…

Tavoita kohderyhmäsi verkossa

Tavoita kohderyhmäsi verkossa

Nykypäivän markkinointi tapahtuu verkossa. Hakukoneet, sosiaalinen media ja yritysten omat verkkosivut muodostavat pohjan tulokselliselle digimarkkinoinnille. Jos yritys ei ole sosiaalisessa mediassa, onko sitä olemassakaan? Sosiaalisen median kanavat toimivat yhä useammin hakukoneina ja ovat rinnastettavissa nettisivuihin. Halutun kohderyhmän tavoittamiseen on useita keinoja ja somemarkkinointi on ainakin vielä toistaiseksi hyvin kustannustehokasta. Suosituimmat somekanavat ja niiden tavoittama yleisö:…

Miksi kasvu digiyrittäjänä takkuaa?

Miksi kasvu digiyrittäjänä takkuaa?

Koin tarvetta verkkokoulutusalustalle jo monta vuotta sitten. Minusta verkkokurssit ovat hyviä aika- ja paikkavapaita tapoja palvella monenlaisia asiakkaita. Ajattelin ehkä samoin kuin moni muukin, että tarve auttaa asiakkaita auttaa minua oppimaan ja ottamaan verkkokoulutukset helposti käyttöön. Toisille verkkokurssit muodostavat palvelutarjooman ytimen ja toisille, kuten minun kaltaisilleni yrittäjille ne ovat  vain osa liiketoiminnallista valikoimaa.  Ne ovat…

Hyvä asiakaskokemus syntyy kuin juureen leivottu leipä

Hyvä asiakaskokemus syntyy kuin juureen leivottu leipä

Kuulin markkinointiin perehtyneeltä asiantuntijalta, että ihmisillä on nykyään vähemmän kykyä keskittyä mihinkään verkossa ja  somessa  kuin kultakalalla. Kultakalan muisti on kuitenkin väärin ymmärretty asia ja selkeä myytti. Tämän asian voit halutessasi tarkistaa täältä.  Miksi  siitä sitten yhä puhutaan? Verkkokurssien ja digiyrittäjien yhteisenä tavoitteena on saada asiakas pysähtymään juuri sen  oman  kurssin ja tuotteen äärelle. Jotta se onnistuisi, täytyy hetken…

Työn hallinta digiympäristössä

Työn hallinta digiympäristössä

Tässä artikkelissa keskityn siihen, kuinka digi- ja erityisesti someympäristöissä on aikasyöppöjä ja olettamuksia, jotka ohjaavat yrittäjän helposti sivupoluille. Yrittäjän tärkein tavoite on somessa saavuttaa paras  ajankäytöllinen hyötysuhde. Digiympäristö on laaja käsite, josta some edustaa vain pientä osaa. Kokemus oman työn hallinnasta syntyy usein lopputuotteiden, siis myydyn palvelun myötä. Digiympäristöissä tätä edeltävät monenlaiset erikokoiset ja eri…