Tarinoiden voima osa 2

Tarinoiden voima osa 2

Tarina siitä, miksi sisäisen asiakkaan ei tarvitse pakottaa käärmettä pulloon. Kirjoitin edellisen artikkelini tarinoiden voimasta ja sen jälkeen minulla oli mahdollisuus osallistua Liisa Siitosen someliveen, jossa mukana oli Anne Kalliomäki tarinakoneesta. En ikinä unohda Liisan kertomaa tarinaa heidän yrityksensä nimestä. Jos et ole kulut sitä, kysy sitä häneltä. Hyvät tarinat siis jäävät mieleen. Ne tekevät…

Tarinoiden voima

Tarinoiden voima

Täyttä asiaa pienyrittäjän markkinoinnista ja vähän myynnistäkin Jokin aika sitten, pidimme pienen Teams- tapaamisen kurssiverkossa ja tuolloin Marko ehdotti, että voisin kirjoittaa markkinoinnista.  Keskityn tässä artikkelissa avaamaan tarinoiden voimaa markkinoinnissa ja jaan sen kolmeen teemaan.  Jäin nimittäin keskustelemme jälkeen miettimään sitä, miten itse olen oppinut kääntämään luovuuteeni todella hyödylliseen käyttöön markkinoinnissa. Luovuushan ei ole vain…

Tietosuoja ja tietoturva ajankohtaisessa valokeilassa

Tietosuoja ja tietoturva ajankohtaisessa valokeilassa

Olemme keskustelleet viime aikoina paljon tietoturvasta sekä henkilötietojen tietosuojasta. Ongelmana on se että suuret jätit kuten Google ja Facebook toimivat omien käytäntöjen mukaan ja sijaitsevat Yhdysvalloissa. EU:n lainsäädäntö on tarttunut näiden isojen jättien toimintaan ja pitää melkein minkä tahansa datan siirtämistä yhdysvaltalaiselle palvelimelle tietosuojariskinä. Uutisissa onkin viime aikoina nostettu esimerkiksi Google Analyticsin tai monien muiden…

Innostavan kehittämisen suvannoissa

Innostavan kehittämisen suvannoissa

Digitaalisen vauhdin hurmiossa on menty kohta koko kevät ilman pidempää lomaa, joten ei olekaan ihme, että sain flunssa tartunnan. Olen ollut ilman vakavampia perusterveyshuolia, kaikki nämä vaikeat ajat ja vuodet, mutta juuri ennen tulevaa lomaa sitten sairastuin oikein kunnolla. Muutama päivä ilman mitään mahdollisuutta nousta sängystä teki kyllä hyvää, vaikka en ole kunnossa vieläkään. Luulenpa…

Jatkuva palveluiden kehittäminen

Jatkuva palveluiden kehittäminen

Kun toimimme digitaalisessa toimintaympäristössä, näemme nopeasti ison skaalan erilaisia palveluita ja palvelun tuottajia kerralla. Tämä haastaa jatkuvasti digiyrittäjän ja yrityksen kehittämään omia palveluitaan paremmiksi, eri tavoin. Tässä artikkelissa pohdin asiaa jatkuvan parantamisen kokemuksistani käsin. Taustalla voit kenties huomataon kaikuja mm. Lean ja yritysjohtamisen opinnoista muutaman vuoden takaa. Palveluiden kehittämisen ytimessä tulisi muistaa pitää aina asiakas…

Verkkokurssin tekijän viisi viisasta verkostoitumisvinkkiä 

Verkkokurssin tekijän viisi viisasta verkostoitumisvinkkiä 

Tässä artikkelissa tarkastelen vinkkejä verkkokurssin tekijänä ja digiyrittäjänä, jolle verkostoituminen on elinehto, mutta sitä ennen katsahdan mitä sanoo Google tähän aiheeseen liittyen. Tähän artikkeliin liittyen se tehtiin 13.1.2022 Verkkokurssin tekeminen  sai 11500 tulosta. Verkkokurssin myyminen puolestaan vain 8620 tulosta ja vielä verkkokurssin markkinointi  60100 tuloksellaan liittyy tähän.   Hakutuloksissa näkyvät myös tutut verkkokurssien tekijät. Tämän…

Vinkkejä kirjoittamiseen digiyrittäjälle

Vinkkejä kirjoittamiseen digiyrittäjälle

Kirjoittaminen kuuluu jokaisen digiyrittäjän työhön. Suullisesti voi toki hoitaa paljon asioita ja toisille se onkin luontevinta. Nykyään someenkin on entistä helpompi tuottaa videomateriaaleja, joihin voi puhua pitkien kuvatekstien kirjoittamisen sijaan. Siitä huolimatta tekstiäkin tarvitaan aina. Tiettyjen asioiden täytyy olla kirjallisena. Nettisivut tarvitsevat tekstejä. Jo mainitsemani somevideotkin tarvitsevat tekstejä. Puhumattakaan erilaisista sopimuksista ja sähköposteista. Haluavatko asiakkaasi…

Tietoturva-aukko ja haavoittuvuus WordPress-sivustolla

Tietoturva-aukko ja haavoittuvuus WordPress-sivustolla

Eräänä iltana sain yhteistyökumppanilta viestin. Hän kysyi siinä, että olenko lisännyt jonkun uuden käyttäjän Kurssiverkkoomme ylläpitäjäksi ja hän oli myös liittänyt tämän käyttäjätunnuksen ja erikoiselta näyttävän sähköpostiosoitteen viestiinsä. Ymmärsin heti, että tähän on reagoitava nopeasti, mutta Marko oli nopeampi. Sivustolle oli murtauduttu! Ennen uskottiin, että ennakointi estää moiset tapahtumat, mutta nyt puhutaan, että varautuminen tietoturvamurtoihin…

Osaava sparrailukumppani yrittäjän tukena

Osaava sparrailukumppani yrittäjän tukena

Oman liiketoiminnan arvioiminen aika ajoin on tärkeää jokaiselle yrittäjälle. On hyvä pohtia säännöllisin väliajoin missä on onnistunut, mikä ei toimi ja mihin suuntaan kannattaa jatkaa. Onko joitain palasia, joita olisi hyvä jättää kuormasta pois tai ottaa uusia kyytiin. Kuulostaa helpolta, vai mitä? Huomasin itse kuluvana syksynä, ettei se olekaan aivan niin yksinkertaista. Oman tekemisensä arvioimiselle…

Focuksessa pysyminen digitaalisessa toimintaympäristössä

Focuksessa pysyminen digitaalisessa toimintaympäristössä

Käytän yhden työpäivän aikana todella monia digitaalisia alustoja ja työkaluja, sitä paljoakaan miettimättä nykyään.  Tänä aamuna esimerkiksi aloitin töiden tekemisen Canvalla tehdäkseni markkinointia ja avasin sen jälkeen Teams sovelluksen, josta siirryin Google Meet kokoukseen, päivän ensimmäiseen tapaamiseen. Tässä virtuaalitapaamisessa käytimme muita sovelluksia ja äkkiä huomasin, etten jaksakaan nyt muistella miten Googlessa jaettiin materiaalia, vaan laitoin…