Aktiivinen myyntityö: 10 vinkkiä menestykseen

Aktiivinen myyntityö: 10 vinkkiä menestykseen

Aktiivinen myyntityö ei rajoitu pelkästään tuotteiden tai palveluiden myyntiin vaan sisältää myös asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisen ja pitkäaikaisten suhteiden rakentamisen. Tässä blogiartikkelissa jaamme 10 vinkkiä, jotka auttavat sinua menestymään aktiivisessa myyntityössä. Tätä artikkelia on valmisteltu mm kyselemällä toisilta yrittäjiltä näin; ”Missä sinä teet ostoksia, kun ostat henkilökohtaisia tai henkilöstön kohdistuvia palveluostoksia. Ostatko verkosta vai haluatko tavata,…

Excel-verkkokurssit WordPress-alustalla käytännön työssä meritoituneen Marittan opettamina

Excel-verkkokurssit WordPress-alustalla käytännön työssä meritoituneen Marittan opettamina

Aloitimme keväällä 2023 Kurssiverkossa sarjan, jossa haastattelemme verkkokurssin tehneitä yrittäjiä ja kerromme heidän kokemuksistaan, sekä heidän käyttämistään verkkokurssialustoista.  Yrittäjien tekemiä ratkaisuja on mielenkiintoista seurata. Omaa työtä ajatellen, se on myös hyvin opettavaista. Edellisessä haastattelussa esillä oli johtajuushakkeri Karl-Johan. Hänen valitsi tiimityöhön suunnatulle kurssilleen Campwiren. Tällä kertaa vuorossa on WordPress. On ilo saada jakaa tämäkin artikkeli…

Keskeneräisyyden pelko syö sinut hengiltä

Keskeneräisyyden pelko syö sinut hengiltä

Keskustelin juuri erään pitkä aikaisen ystäväni kanssa siitä, miten mielenkiintoista on tutkia omia pelkojaan. Päätin että kirjoitan siitä nopeasti myös artikkelin, jossa tarkastelen pelon roolia digiyrittäjyydessä, sellaisena kuin sen koen. Sosiaaliset suhteet ja keskeneräisyyden pelko markkinoinnissa ja myynnissä Teen siis monenlaisia asioita ja keskeneräisyys on osa tekemistäni. Tavallaan se karsii kyllä asiakkaita, mutta toisaalta tarvitsen…

Johtajuushakkerin  verkkokurssi tiimityössä kehittymisestä Campwire alustalla

Johtajuushakkerin  verkkokurssi tiimityössä kehittymisestä Campwire alustalla

Haastattelu Karl-Johanista ja hänen verkkokurssistaan aloittaa sarjan, jossa esittelemme verkkokurssien tekijöitä ja verkkokursseja eri tarkoituksiin, sekä erilaisia verkkokurssialustoja. Tutustuin Karl-Johaniin Linkedin verkostoni kautta ja innostuin hänen ajatuksistaan yhdessä ohjautuvasta tiimistä. Olin jo pidempään miettinyt miten toteuttaisin verkkokurssialustoista kertovan sarjan, tavalla, joka nostaisi esiin monipuolisesti sekä verkkokurssin tekijöitä, että erilaisia verkkokurssialustoja. Kun olin tavannut Karl-Johanin ja…

Uuden kasvun äärellä

Uuden kasvun äärellä

Pari päivää sitten huomasin, että Marko oli saanut valmiiksi uudet kotisivunsa. Ihailin niiden selkeyttä, samalla kun pohdin, miten saisin näkyviin omaa ajatteluani selkeämmin. Siitä kehkeytyi idea kirjoittaa tämä artikkeli yrittäjän sisäisestä kasvusta. Uskon että sisäisen kasvun myötä myös ulkoiset tunnusmerkit kuten esimerkiksi tapa kirjoittaa ja nettisivut muuttuvat. Teknisen kehityksen myötä on mahdollista, jopa suoraan kopioida…

Myyntiprosessit täysin digitaalisessa palvelussa

Myyntiprosessit täysin digitaalisessa palvelussa

Myynti on jo sanana monelle pienyrittäjälle varsin pelottava, vaikka samaan aikaan se on asia, jonka kanssa on totuttauduttava elämään.  Tapasimme juuri Kurssiverkon Markon kanssa ja keskustelimme tästä ja muutamasta muustakin asiasta digitaalisen palvelun näkökulmasta. Yhteisenä tavoitteenamme on kynnyksen madaltaminen digitaalisessa asiakaspalvelussa niin, että palveluistasi kiinnostunut asiakas saadaan jo ostoaikeissa kokemaan, että sinä olet aidosti hänen…

Hakukoneista Google on eniten käytetty, some haastaa sen toisella tapaa

Hakukoneista Google on eniten käytetty, some haastaa sen toisella tapaa

Verkkokurssi- ja verkkokauppa toimijana haluat ehkä saada hyödyllistä tietoa hakukoneista? Jos olet aktiivinen tiedonhakija, niin tuskin myöskään tämä uutinen Helsingin sanomissa jokin aika sitten Googlen haluista kehittyä ja pitää valta-asemansa hakukoneiden ykkösenä, on sinulle yllätys. Hakukoneet luokittelevat sisältöään omien algoritmiensa mukaan. ”Algoritmi on yksityiskohtainen kuvaus tai ohje, jota seuraamalla tehtävä, prosessi tai ongelmanratkaisu suoritetaan. Nykyään algoritmeista…

Turvallisuutta ja tietosuojaa ei voi oppia ulkoa

Turvallisuutta ja tietosuojaa ei voi oppia ulkoa

Turvallisuuden tunne saa Googlessa melkein puoli miljoonaa osumaa näillä sanoilla haettuna. Etusivulla on jo myös erilaisia polkuja sen suhteen mihin voit laajentaa hakuasi; Siellä on yksilön sisäinen turvallisuuden tunne ja aika paljon käytetty psykologinen turvallisuus, sekä erilaisten asiantuntijoiden portaaleja ja Sitran postauksia. Käsittelen tässä artikkelissani turvallisuutta monimerkityksellisesti eri tasoilla, käytännönläheisesti sekä hiukan pohtien.  Tämä aihe…

Tarinoiden voima osa 2

Tarinoiden voima osa 2

Tarina siitä, miksi sisäisen asiakkaan ei tarvitse pakottaa käärmettä pulloon. Kirjoitin edellisen artikkelini tarinoiden voimasta ja sen jälkeen minulla oli mahdollisuus osallistua Liisa Siitosen someliveen, jossa mukana oli Anne Kalliomäki tarinakoneesta. En ikinä unohda Liisan kertomaa tarinaa heidän yrityksensä nimestä. Jos et ole kuullut sitä, kysy sitä häneltä. Hyvät tarinat siis jäävät mieleen. Ne tekevät…

Tarinoiden voima

Tarinoiden voima

Täyttä asiaa pienyrittäjän markkinoinnista ja vähän myynnistäkin Jokin aika sitten, pidimme pienen Teams- tapaamisen kurssiverkossa ja tuolloin Marko ehdotti, että voisin kirjoittaa markkinoinnista.  Keskityn tässä artikkelissa avaamaan tarinoiden voimaa markkinoinnissa ja jaan sen kolmeen teemaan.  Jäin nimittäin keskustelemme jälkeen miettimään sitä, miten itse olen oppinut kääntämään luovuuteeni todella hyödylliseen käyttöön markkinoinnissa. Luovuushan ei ole vain…